Copywriting webteksten

Waarom zo veel tamtam rond copywriting of schrijven van webteksten?

U hebt onlangs zwaar geïnvesteerd in een flitsende en prachtige website. Tot uw ontsteltenis voldoet de respons niet aan uw verwachtingen. Maar wist u dat uw webteksten moeten concurreren tussen miljoenen andere teksten in de zoekmachines? Staan uw webteksten toch bovenaan, maar genereren ze geen bestellingen?
Nu komt de kat op de koord als het gaat om webteksten schrijven. Schrijven voor het web is een specialisatie op zich.

Goede copywriting van webteksten houdt rekening met twee aspecten

  • Hoe boeit u een klant om uw website te lezen?
  • Hoe selecteren de zoekmachines uw webteksten om bovenaan te plaatsen?

Het antwoord op de eerste vraag is vrij eenvoudig: waaraan herkent u ideale webteksten?

Sta even stil bij de manier waarop u iets zoekt op het Internet. U klikt op de eerste mogelijkheden die zich aanbieden in de zoekmachine. U scant de titels. Lijkt het interessant, dan leest u misschien de inhoud diagonaal. Wordt u geboeid, dan klikt u verder naar andere pagina’s. Is het wat u zoekt … dan gaat u over tot actie.
Voldoen de webteksten aan deze ideale situatie, dan is die klant goed bezig en heeft hij geen hulp nodig om zijn teksten te schrijven voor het web.

U vindt niet wat u zoekt op die eerste pagina’s van de zoekmachines?

We durven erom wedden dat u slechts weinige keren zo geboeid wordt door een goede website. U klikt en klikt en klikt … En nog steeds vindt u niet wat u zoekt. Jammer voor al de verloren opportuniteiten van dergelijke websites. Wellicht gebeurt er met uw website net hetzelfde. En daarom maken we zoveel tamtam rond copywriting van webteksten.

Wat kan Evina Copywriting betekenen voor het schrijven van uw webteksten

  • Tijdens een briefing of meeting maken we kennis met uw bedrijf, uw product, uw diensten, uw doelgroep en uw doelstellingen. U laat ons de sfeer snuiven …
  • We geven uitgebreid advies over een overzichtelijke en klantvriendelijke structuur. Klanten hebben de pest aan websites waar ze het bos door de bomen niet vinden.
  • U levert ons zo veel mogelijk bronmateriaal aan: brochures, mailings, documentatiemappen, technische fiches, en veel uitleg die we zorgvuldig noteren.
  • Een goede voorbereiding is onontbeerlijk voor een goede copywriting en bespaart achteraf veel tijd.
  • Wij vertalen de voorbereidingswerken in doeltreffende, scanbare webteksten, waar de klant een boodschap aan heeft en waarvoor u de gewenste respons ontvangt.
  • Tegelijk voedt onze copywriter uw webteksten met zoekmachine vriendelijke technieken. Lees daarover meer in het hoofdstuk over SEO optimalisatie.
  • Wij bieden ook de vertaling van uw website aan in het Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans.
  • Bekijk alvast onze copywriting referenties voor het web met voorbeelden van webteksten die we schreven.

U bent tot hier geraakt in onze webpagina! Proficiat!

Dan bent u overtuigd van onze teksten.
Neem snel contact en ontdek weldra het verschil:

  • Een website met inhoud of content
  • Een betere vindbaarheid in de zoekmachines, meer bezoekers, en een hogere conversie (vakjargon voor bestellingen, aanvraag informatie of prijsofferte, inschrijven nieuwsbrief, …)

 
Geïnteresseerd?
Vraag vrijblijvend een prijsofferte.

field_vote: 

Enquête

Welke offerte hebt u het liefst voor vertalingen?

Referenties

We zijn volop bezig onze website te vernieuwen. Daarom kunnen er pagina's of links ontbreken. Gelieve ons te willen verontschuldigen voor dit ongemak.