SEO tips van onze webredacteur

SEO copywriting tips

Zoekmachines houden niet van misbruik

SEO copywriting voor een goede vindbaarheid in de zoekmachines vereist een diepgaande kennis van de recentste SEO technieken. Vroeger kon men hoog scoren in de zoekmachines door trefwoorden op de juiste plaats te zetten. Hoe meer hoe liever klonk het. Er werd zo veel misbruik gemaakt van deze indexatiemethode, dat waardeloze websites de kwalitatieve websites verdreven in de ranking. Met de nieuwe logaritmen van Google zijn die tijden nu gelukkig voorbij. Overdreven gebruik van trefwoorden worden afgestraft zodat uw website van de Google planeet kan verdwijnen.

 

seo tipsOff-page factoren nemen de bovenhand

Dat de zoekmachines wekelijks evolueren is voor onze seo copywriter intussen geen nieuws meer. SEO houdt in dat we deze evolutie op de voet moeten blijven volgen. Eén ding staat vast, de off-page factoren spelen een steeds grotere rol voor de SEO (Search Engine Optimisation of zoekmachineoptimalisatie). Onder off-page factoren verstaan we de factoren die buiten de website omgaan en waar we zelf minder controle over hebben. Op de taartgrafiek, het resultaat van verschillende onderzoeken, ziet u de belangrijkste seo factoren die de vindbaarheid van uw webpagina’s in de zoekmachine van Google kunnen beïnvloeden.

 

De grootste delen van deze seo taart zijn goed voor 70% en staan voor

  • het vertrouwen dat andere websites in uw website hebben
  • hoe populair de links zijn naar specifieke pagina’s
  • de kwaliteit van de linkteksten van externe links die naar uw website verwijzen

Dit onderzoek maakt ons duidelijk dat linkbuilding tegenwoordig een zeer belangrijke rol speelt in de SEO optimalisatie van uw website.

 

On-page factoren: hoe dan ook, seo copywriting blijft interessant

De omvang van de off-page factoren mag nu wel geen reden zijn om de on-page factoren te verwaarlozen, want de verhouding moet ook in zijn perspectief gezien worden. Het aantal bedrijven dat beschikt over de nodige middelen, tijd en personeel om de off-page factoren te realiseren is veel kleiner dan zij die zich nog de on-page factoren kunnen veroorloven. Waar u wel rekening mee ‘mag’ houden is dat het schrijven voor de zoekmachines plaats heeft gemaakt voor het schrijven voor mensen.

 

SEO copywriting: meer dan ooit schrijven wat de mensen zoeken

Google wil dat een website een degelijk antwoord biedt aan wat de mensen willen weten. Daarvoor gaan ze op zoek in de zoekmachines. Zorg er dus voor dat u het antwoord biedt waar de mensen naar op zoek zijn.

  • Zoekwoorden
    Op basis van een trefwoordenanalyse maakt u een lijst van woorden die relevant zijn voor uw producten en diensten. Groepeer deze woorden volgens thema en bouw hiermee de boomstructuur van uw website op.
  • Titels
    Schrijf titels met de belangrijkste zoekwoorden. Schrijf relevante titels die de aandacht trekken en gemakkelijk lezen. Plaats een trefwoord vooraan. Werk met een hoofdtitel en meerdere subtitels.
  • Meta beschrijving
    Aangezien deze weergegeven wordt in de resultatenpagina van een zoekmachine is het belangrijk om niet alleen aan de zoekmachine te denken. Schrijf een meta-description die de aandacht van de zoekers trekken waardoor ze erop gaan klikken om de betreffende pagina te bezoeken.
  • Teksten
    Zorg voor boeiende en interessante teksten, die de lezers aan hun scherm kluisteren. Relevante en zinvolle teksten die de vragen van de lezers beter beantwoorden dan die van de concurrenten, hebben een positief effect op uw verkoop en tegelijk op het binnenhalen van externe links naar uw webpagina’s.
  • De trefwoordendensiteit
    Om de ranking van uw pagina’s te verhogen is het nog altijd interessant om uw trefwoorden regelmatig te herhalen. Overdrijf niet, alles wat meer dan 5% is, beschouwt Google als een misleiding van zijn zoekmachine.
  • Links en ankerteksten
    De woorden die u kiest voor uw ankertekst hebben een grote invloed op de ranking van de landingspagina waarnaar ze verwijzen. Dit zowel voor interne links als voor links die naar een andere website verwijzen.

 

SEO toch te gecompliceerd voor u?

Daar hebben we alle begrip voor, tenslotte zijn we allemaal het beste in ons eigen vak. Onze seo copywriter kent zijn SEO vak door en door en volgt de SEO trends nauwlettend op.
Wij nemen dit dan ook graag van uw over zodat u meer tijd hebt voor uw core business.

 

Vraag een offerte aan voor seo copywriting

field_vote: 

Enquête

Welke offerte hebt u het liefst voor vertalingen?

Referenties

We zijn volop bezig onze website te vernieuwen. Daarom kunnen er pagina's of links ontbreken. Gelieve ons te willen verontschuldigen voor dit ongemak.